Michelangelo je jedním z mála lidí v historii, jehož práce trvala staletí bez potřeby příjmení. Stovky jeho dochovaných uměleckých děl – včetně soch, obrazů a kreseb – nenesou ani známku umělce. Je to proto, že umělec vždy podepsal pouze jeden kus , Madonna della Pietà, a jeho počínání pravděpodobně pramenilo z nesprávně umístěného kreditu.
Michelangelo byl pověřen vyřezáním Piety na konci 90. let 14. století. Protože mu bylo v té době pouhých 24 let, byl to jeden z jeho prvních projektů a kousek, který mu pomohl dostat se do centra pozornosti. Socha, která byla vytvořena jako pohřební pomník francouzského kardinála Jeana de Bilhères, zobrazuje Pannu Marii držící tělo Ježíše po ukřižování. Mladý umělec vyřezal kus z jednoho kusu mramoru a dokončil práci za méně než dva roky. Podle kolegy renesančního umělce a přítele Giorgia Vasariho , Michelangelova socha zpočátku nenesla žádnou známku svého tvůrce, ale umělec pravděpodobně změnil názor poté, co zaslechl jeho práci připisovanou soupeři; připlížil se, aby nápadně vytesal své jméno na šerpu přes Maryinu hruď.
Hanba za unáhlené rozhodnutí pravděpodobně zabránila Michelangelovi podepisovat svá budoucí umělecká díla, ačkoli umělec našel jiné způsoby, jak vložit svou podobiznu do svého díla. V Sixtinské kapli Michelangelo vnukl sv. Bartoloměji – který byl zaživa stažen z kůže – své vlastní rysy, možná jako vtip, který chtěl sdílet jeho pohrdání fyzicky vyčerpávajícím projektem.