Pokud plánujete uspořádat večírek, možná budete muset pronajmout další stoly nebo židle, možná dokonce stan nebo smoking. Ale v roce 1700 byli hostitelé večírků a hosté, kteří se chtěli vyjádřit, na trhu s pronájmy zcela odlišného příslušenství: ananas . A zpráva, kterou se snažili poslat? Že byli extravagantně bohatí. Před 20. stoletím, kdy ananasové plantáže zpřístupnily ovoce široce, byly ananasy neuvěřitelně drahým dovozem do Evropy (a většiny dalších míst). V 18. století mohlo jediné ovoce zakoupené v Británii stát v přepočtu na dnešní peníze až 8 000 dolarů.
Kryštofu Kolumbovi se připisuje zavedení ananasů do Evropy v 90. letech 14. století po cestě do Ameriky. Jen jeden přežil zpáteční cestu a bromélie rychle zasáhla. Ananas, přezdívaný „král ovoce“, se kvůli jeho nedostatku stal symbolem bohatství a královské hodnosti. Ananasy byly zobrazeny na obrazech králů , tištěny na plátnech a tapetách a dokonce vyřezány do nábytku . Získání vzácného ananasu znamenalo, že kupující měl peníze a postavení – a z tohoto důvodu bylo ovoce také často ozdobou večírků a akcí. Nakonec se evropští botanici naučili pěstovat ananas ve sklenících a snížit jejich náklady. Ale dokud nebylo ovoce široce dostupné, mnoho návštěvníků večírků v Británii hledalo ananas jen na jednu noc, půjčovalo si ovoce za zlomek jeho plné ceny a někdy ho dokonce nosilo na večírku jako konečný (nesnězený) doplněk .